انجمن آبی گرافیک

نسخه‌ی کامل: طراحی سایت و انتخاب رنگ مناسب
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
طراحی سایت و انتخاب رنگ مناسب


طراحی سایت و انتخاب رنگ مناسب همانطور که می دانید و در بخش های قبل به آن ها اشاره کردیم گرافیک و رنگ ها در طراحی سایت یکی از عوامل بسیار مهم می باشد که خود دنیای مختص به خود را دارد. هر کدام از رنگ ها دارای عواطف و احساسات مختلفی را بازدید کننده القا می کند که با توجه به حوزه ی کاری خود و روانشناسی رنگ ها که در کار شما مرتبط می باشد از آن رنگ ها استفاده کنید ما در این بخش به توضیحات در رابطه با رنگ ها و دنیای رنگ ها می پردازیم.
همانطور که گفتیم رنگ ها تاثیرات مثبت و منفی زیادی را در بازدید کننده به وجود می آورد و با احساسات آن ها بازی می کند. رنگ ها به قدری مهم می باشند که می توانند تصویری از شرکت شما را در ذهن بازدید کنندگان هک کند.

هر کدام از رنگ ها چه حسی را در بینندگان ایجاد می کنند ما در این بخش به آن می پردازیم:
رنگ قرمز
رنگ قرمز باعث افزایش ضربان قلب می شود و عواطف های پر از هیجان و تحرک و عشق ایجاد می کند همچنین می توانند عواطف دیگری مثل خشم و عصبانیت و آتش و خطر را برساند.

حال ممکن است سوال پیش بیاید که چه زمانی از قرمز می توان استفاده کرد؟
زمانی که شما تاکید خاصی روی موضوعی دارید و یا می خواهید حس هیجان را در بازدید کننده برانگیزید می توانید از این رنگ استفاده کنید رنگ قرمز معمولا برای غذا ورزش سرگرمی سرویس های اضطراری تبلیغات و... استفاده می شود.
اما بدانید که استفاده بیش از حد از رنگ قرمر نیز می تواند بسیار زننده باشد به طور مثال رنگ قرمز برای کالاهای لوکس و همچنین در حوزه های طبیعت و طراحی سایت حرفه ای به هیچ عنوان مناسب نمی باشند.

رنگ زرد
رنگ زرد پر تحرک و چشمگیر می باشد همچنین برای احتیاط و هشدار از آن استفاده می کنند همچنین رنگ شاد و خوش بینی و است و هرکس که آن را میبیند نیز شاد می شود همچنین در مقابل می تواند احساسات منفی مانند بزدلی و فریب را نیز نشان دهد.
شما می توانید زمانی که می خواهید به افراد شادی همراه با آرامش ببخشید از رنگ زرد استفاده کنید رنگ زرد برای اینکه روی متنی می خواهید تاکید کنید و یا با کلیک بر روی آن می خواهید قابلیت هایی بگنجانید می توانید از این رنگ استفاده کنید. این رنگ را نیز همانند رنگ قرمز استفاده بیش از حد آن توصیه نمی شود چرا که با نگاه کردن زیاد به آن چشم خسته می شود.

رنگ سبز
رنگ سبز که به رنگ ثروت معروف است. رنگ زندگی تعادل هماهنگی سلامتی طبیعت و موفقیت می باشد برای طراحی سایت هایی که برای گردشگری و جهانگردی تاسیس می شوند مناسب می باشد. رنگ سبز همچنین دارای حس آرامش و سلامتی می باشد و می تواند در زمان هایی که فشار روانی بر روی افراد زیاد است آرامش روح و روان را برای آن ها فراهم آورد.

رنگ آبی
رنگ آبی رنگ اعتماد است که معمولا در بانک ها و شرکت ها بزرگ از آن استفاده می کنند مفاهیمی مانند صلاحیت کیفیت آرامش امنیت را در بازدید کننده القا می کند آبی روشن می تواند بسیار انرژی بخش باشد. اما استفاده بیش از حد آ باعث سرد و بی روح شدن می شود و همچنین بی اشتهایی را در بازدید کننده القا می کند پس به هیچ عنوان در طراحی سایت مربوط به غذا از آن استفاده کنید.

رنگ مشکی
رنگ قدرتمندی می باشد در عین حال می تواند مفاهیمی مانند کمال قدرت ثبات هوش را برساند و در عین حال می تواند مفاهیم رمز و راز و شرورانه و همچنین نماد مرگ را به بیننده برساند. اگر می خواهید در کالاهای لوکس و مد و زیبایی و بازاریابی از آن استفاده کنید رنگ مشکی بهترین گزینه می باشد اما از این رنگ هم مانند سایر رنگ ها نباید در استفاده از آن افراط کرد چرا که باعث ایجاد استرس می شود.

رنگ سفید
که نماد پاک و خلوصیت را میرساند و همچنین با موضوع سلامتی در رابطه می باشد چرا که دکترها پرستارها از رنگ سفید استفاده می کنند استفاده از این رنگ هیچ محدودینی ندارد و می توان از آن در هر طراحی سایت استفاده کرد.

نتیجه گیری
اگر صاحب مشاغل و یا کسب و کاری هستید و می خواهید به اهداف خود برسید باید به همه ی عوامل مهمی که در راستای داشتن سایت ایده آل شما را یاری کند را مهم شمارید کارهایی را که به داشتن یک سایت خوب و مشتری پسند کمک می کند انجام دهید در طراحی وب سایت یکی از مهمترین عوامل که در دید بازدید کننده اثر می گذارد وجود رنگ ها می باشد که با توجه به حوزه کاری استفاده از هر رنگی جایگاه ویژه ای دارد و احساسات مختلفی را در بازدید کننده ایجاد می کند.