انجمن آبی گرافیک

نسخه‌ی کامل: نکاتی مهم در انتخاب رنگ دکوراسیون اداری
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
متاسفانه انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون اداری کمی مشکل است. دکوراسیون اداری دفاتر باید تجلی از کار و حرفه‌ ای باشند که افراد حاضر در آنجا انجام می‌ دهند. انتخاب یک یا دو رنگ شاید ساده باشد، اما موضوع زمانی پیچده‌ تر می‌ شود که بخواهید طراحی دکوراسیون اداری اتاق مدیریت را متفاوت با دیگر اتاق‌ ها در نظر بگیرید.طراحی و رنگ‌ هایی که در این بخش به کار می‌ روند، قطعا باید نشان دهنده سمت مدیر باشد.

در ادامه رنگ‌ های پرطرفداری را به شما معرفی می‌ کنیم که برای محیط‌ های اداری انتخاب فوق العاده‌ ای هستند. این رنگ‌ ها در سال 2021 بیشترین استفاده را در بین طراحان دکوراسیون داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی اداری داشته‌ اند.

دکوراسیون اداری آبی

آبی: آرامش و بهره‌وری
آبی رنگی است که بیشترین ارتباط را تحریک ذهن و ایجاد فضایی دارد که در آن کارکنان می‌ توانند بهره‌ وری بیشتری داشته باشند. درحالی که آبی بر روی ذهن ما تاثیر می‌ گذارد؛ در همان حال بر روی ایجاد احساس آرامش و تلقین حالات خوب فیزیکی نیز تاثیرگذار است.
اگر کسب و کار شما طوری است که کارکنان باید تمرکز بالایی داشته باشند، بدون درنگ خانواده رنگ آبی برای دکوراسیون داخلی اداری مناسب خواهد بود. آبی تناژ‌های مختلفی دارد می‌ توانید آبی ملایم را با خاکستری و نارنجی ترکیب کرده و از داشتن یک دکوراسیون جذاب لذت ببرید.
سبز: تعادل، آرامش و رشد
رنگ دیگری که به دلیل ایجاد احساس آرامش مشهور است، سبز است. اما این رنگ با ایجاد تعادل و اطمینان خاطر همراه است. چشم‌ های ما عاشق دیدن رنگ سبزند. درست مانند سبزی برگ درختان، چمن‌ ها و بوته‌ هایی که در طبیعت وجود دارند.
سبز نیز المانی برای رشد در صنعت مالی در نظر گرفته می‌ شود. تناژ رنگ سبز متنوع بوده و می‌ توان از آنها بسته به محیط استفاده کرد.
زرد: خلاقیت و احساسات مثبت
اگر از یک طراح دکوراسیون داخلی بپرسید که رنگ زرد با چه کلماتی مرتبط است، بدون شک او به شما می‌ گوید خوش بینی و نوآوری. رنگ زرد روحیه را شاد کرده و احساس سرزندگی ایجاد می‌ کند. رنگ زرد می‌ تواند انرژی را در محیط‌ های کاری افزایش دهد.
اما یادتان باشد که در استفاده از آن نه از زرد پر رنگ و جیغ استفاده کنید و نه در به کاربردن آن زیاده روی کنید. زیرا رنگ زرد تا حدی بر روی سطح تمرکز افراد تاثیر منفی می‌ گذارد.
نارنجی: بازیگوش و خلاق
رنگ نارنجی ذهن ما را فورا به سمت مرکباتی مثل پرتقال می‌ کشاند. در حالی که رنگ نارنجی گرم به حساب می‌ آید، اما تاثیر بدی بر روی ذهن ندارد. نارنجی برخی اوقات یک عنصر برای تغییر است.
رنگی که نشان دهنده تمام شدن روزهای طولانی تابستان و آغاز فصل نارنجی پوش پاییز بوده و به نوید شروع زمستان را می‌ دهد.
دکوراسیون اداری نارنجی
قرمز: انرژی، جاذبه و پرخاشگری
رنگ قرمز در مورد شدت است. این رنگی نیست که بتوانید برای همه دیوارها یا المان‌‌ های دکوراسیون اداری دفاتر شرکت از آن استفاده کنید. قرمز رنگی است که با هر چیزی مانند عصبانیت و انرژی تا قدرت و اراده همراه است. همچنین رنگ قرمز فشار خون، ضربان قلب و متابولیسم را افزایش می‌ دهد.
بنفش: کیفیت و لوکس
جالب است که بدانید رنگ بنفش ترکیبی از احساسات مرتبط با قرمز و آبی است. رنگ بنفش اغلب انرژی و بهره‌ وری بالا را به افراد و محیط انتقال می‌ دهد. بنفش جزو آن دسته از رنگ‌‌ هایی است که برای طراحی دکوراسیون فضای اداری مدرن به کار می‌ رود.
بنفش احساس قدرت و ثروت را به افراد منتقل می‌ کند. بنابراین استفاده از آن در دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت می‌ تواند نقش خوبی در برجسته کردن این اتاق نیز داشته باشد.
قهوه‌ ای: قابلیت اطمینان
رنگ قهوه‌ ای رنگی است که مردانگی، اطمینان، گرما و جدیدت چند وجهی را ارائه می‌ دهد. در موقعیت‌ های اشتباه، رنگ قهوه‌ ای می‌ تواند حال و هوای خوب یک اتاق را سنگین کند. حتی می‌ تواند تاریکی را به فضا بیاورد.
اما زمانی که المان‌ های کوچکی را به رنگ قهوه‌‌ ای در بیاورید، فضا را قدرتمند نشان می‌ دهد. دفاتر حقوقی از قهوه‌ ای بیشتر استفاده می‌ کنند.
خاکستری ملایم
به دنبال یک رنگ تعدیل کننده هستید، خاکستری انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. معمولا از رنگ خاکستری در فضاهایی استفاده می‌ شود که رنگ قرمز یا نارنجی در آن وجود دارد. رنگ خاکستری ملایم می‌ تواند هیجان بالا و حواس پرتی که ممکن است این رنگ‌ ها ایجاد کنند را پوشش دهد.

دکورسیون اداری پیرامید طرح - pyramidtarh.com