انجمن آبی گرافیک

نسخه‌ی کامل: طراحی لوگوی سونی SONY
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
طراحی لوگوی سونی SONY


شرکت سونی Sony یک شرکت معروف ژاپنی است که در زمینه تولید محصولات الکترونیکی بسیار پیشرو است. شرکت سونی بیش از 163 هزار پرسنل دارد. طراحی لوگوی سونی برخلاف بسیار از لوگو های معروف دنیا در طول تاریخ تقریبا ابت مانده و دچار تغییر چندانی نشد. نام شرکت سونی از واژه یونانی سونوس Sonus به معنای صدا اتخاذ شده که با ابهام به واژه های افتابی sunny و پسرم sonny نیز اشاره می کند.



طراحی لوگو سونی Sony
اولین طراحی لوگوی شرکت سونی نیز با توجه به همین مفاهیم طراحی شد. برند سونی در سال 1955 ثبت تجاری شد و در سال 1957 برای اولین بار روی برخی تولیدات این شرکت درج شد. شکل امروز طراحی لوگوی برند سونی دو سال بعد یعنی در سال 1959 با هدف مخاطره کردن پیام سادگی و قدرت طراحی شد تا این برند در دنیای تولیدات برقی سالها و دهه ها بدرخشد. در سال های 1961، 1962 و 1969 یک سری تغییرات کوچک در طراحی لوگوی سونی ایجاد شد که بیشتر این تغییرات توسط طراح شرکت سونی یعنی یاسوآ کوروکی اعمال شد.
sony-logo

سئو سایت ،ترجمه مقاله ، انجام پایان نامه ، سئو ، طراحی سایت ، قالب وردپرس فارسی ، ،قیمت دلار ، ایمپلت
معنی طراحی لوگوی سونی
رنگ سیاه در طراحی لوگوی سونی با دقت مشخص شده. سیاه رنگ وقار، اصالت، شکوه و تاریخ منحصر به فرد این برند است. فونت استفاده شده در طراحی لوگوی سونی نوعی از فونت یا خط نگارشی کلارندون تایپ فیس clarendon است.
sony-logo
ایده های طراحی لوگوی سونی
در سال 1981 شرکت سونی یک مسابقه راه انداخت تا از میان ایده های مردم یک لوگوی جدید انتخاب کند. این طور گفته می شود که بیش از 30000 لوگوی جدید از کشورهای مختلف دنیا مانند انگلستان، اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی، ژاپن و آسیا جمع آوری شد که از میان این لوگوها سه نفر را به عنوان برنده انتخاب کردند. در نهایت اما شرکت سونی هیچ یک از این لوگوها را انتخاب نکرد. به نظر می رسد مشکل از فونت این طراحی های لوگو بود که منحصر به همان دهه هشتاد می شدند. در حالی که فونت امروز طراحی لوگو یک فونت قابل استفاده در همه دهه ها است. فونت های ساده ولی گویا و اصولی ماندنی تر از فونت های فانتزی تر هستند. iptv server ، چاپ و رایت سی دی ، سفر دبی ، تور دبی ، ترجمه مقاله، سئو سایت