انجمن آبی گرافیک

نسخه‌ی کامل: شهرآورد سرخ آبي هاي پايتخت از نگاه آمار
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
دو تيم سرخ آبي پايتخت تاکنون سه بار در شهريورماه مقابل يکديگر صف آرايي کرده اند که پرسپوليس در ديدار دوازدهم با درخشش همايون بهزادي با شش گل رقيب ديرينه خود را پشت سر گذاشت.

سرخ آبي هاي پايتخت همچنين روز هجدهم شهريورماه سال 1367 دومين ديدار خود را در اين ماه برگزار کردند که جدال دو تيم در پايان 90 دقيقه تلاش با تساوي يک بر يک به پايان رسيد.

هفتاد و يکمين ديدار دو تيم در روز 25 شهريورماه سال گذشته برگزار شد که استقلال با درخشش فرهاد مجيدي و مجتبي جباري مقابل سرخ پوشان پايتخت به پيروزي رسيد.

* هشت ديدار اين دو تيم نيز در فصل گرم تابستان برگزار شده است که هر دو تيم صاحب سه پيروزي و دو تساوي مقابل يکديگر شده اند.

* در هفتاد و پنج ديدار گذشته، 90 بازيکن دو تيم موفق به گلزني شدند که سهم هر دو تيم 45 بازيکن بوده است.

* در تيم استقلال علي جباري و غلامحسين مظلومي هر کدام با 5گل، عباس مژدهي و فرهاد مجيدي هر کدام 4 گل و حسن روشن، صمد مرفاوي، صادق ورمزيار، آرش برهاني و مجتبي جباري هر کدام با 3 گل به ترتيب در صدر گلزنان اين باشگاه قرار دارند.

در تيم پرسپوليس تهران نيز مرحوم صفر ايرانپاک با 7 گل، حسين کلاني 6 گل، همايون بهزادي و مهدي هاشمي نسب هر کدام با 4گل و فرشاد پيوس، هادي نوروزي و ايمون زايد هر کدام با 3 گل، گلزنان برتر پرسپوليس به استقلال محسوب مي شوند.

* همايون بهزادي و ايمون زايد از پرسپوليس ، تنها بازيکناني هستند که توانسته اند در يک بازي سه گل وارد دروازه تيم حريف کنند.

* غلامرضا فتح آبادي، شاهرخ بياني و مهدي هاشمي نسب از بازيکناني هستند که در هر دو تيم بازي کردند و موفق به گلزني شدند.

همچنين فتح آبادي 2 گل به پرسپوليس و يک گل به استقلال، بياني 2 گل به استقلال ويک گل به پرسپوليس و مهدي هاشمي نسب وقتي درتيم پرسپوليس بود 4 گل به استقلال زد و زماني که عضو تيم استقلال بود يک گل براي اين تيم به ثمر رساند.

* تيم هاي استقلال و پرسپوليس از فروردين ماه سال 1347 که نخستين ديدارخود را برگزار کردند تا در مجموع 74 بار مقابل يکديگر صف آرايي کرده اند که در مجموع استقلال در 24 بازي و پرسپوليس در 19ديدار برنده شده اند و 31 بازي نيز با نتيجه تساوي خاتمه يافته است.

* پرگل ترين ديدار اين دو تيم، شهرآورد 16 شهريورماه 1352 است که با نتيجه شش بر صفر به سود تيم پرسپوليس به اتمام رسيد.

* در طول 45 سال گذشته، ديدارهاي چهارم، ششم و سي و هشتم دو ديدار ناتمام ماند که فدراسيون فوتبال هر سه ديدار را به سود تيم استقلال اعلام کرد.

* تاکنون 155گل در هفتاد و پنج ديدار تيم هاي استقلال و پرسپوليس رد و بدل شده است که سهم استقلال با 81 گل و سهم پرسپوليس با 74 گل درصد است.

* تنها ديدار سي ام دو تيم که در روز 19 اسفندماه سال 1367 برگزار شد، ضربات پنالتي تعيين کننده تيم پيروز ميدان بود که پرسپوليس با نتيجه 4 بر 2 استقلال را پشت سر گذاشت.

* از نظر سرعت در زدن گل، تيم استقلال رکورد دار است. علي سامره در ديدار پنجاه و سوم در دقيقه اول بازي، رضا عادل خاني و داود سيد عباسي به ترتيب در شهرآوردهاي يازدهم و پنجاه و ششم در دقيقه سوم و اميد روانخواه دردقيقه چهارم ديدار شصت و چهارم براي استقلال تهران گل زدند، حسين کلاني مهاجم سرخ پوشان در دقيقه دوم ديدار ششم براي پرسپوليسي ها گلزني کرد.

* تيم پرسپوليس تهران از نظر گل زدن در دقايق پاياني بازي رکورد دار اين ديدارهاست. مازيار زارع در دقيقه 4+90 ديدار شصت و ششم گل تساوي بخش تيمش را به ثمر رساند.

همچنين صفر ايرانپاک در ديدار هفتم، حسين کلاني در ديدار هشتم و همايون بهزادي در شهرآورد دوازدهم در دقيقه 90 و ايمون زايد در ديدار هفتاد و چهارم در دقيقه 2+ 90 بازي براي تيم پرسپوليس گلزني کردند. پيروز قرباني مدافع استقلال نيز در دقيقه 2+90 در ديدار پنجاه و هشتم گل پيروزي بخش آبي پوشان را به ثمر رساند.

* تيم استقلال تهران از شهرآورد چهل و دوم در روز 27 مهر ماه سال 1375 تا ديدار چهل و نهم در نهم دي ماه 1379 در هشت ديدار متوالي موفق به شکست پرسپوليس نشد.

* آبي پوشان در پنج ديدار ( 69 تا 73 ) که با هدايت پرويز مظلومي برگزار کردند به رکورد چهار پيروزي و يک تساوي دست يافتند.

* شش ديدار سرخ آبي پايتخت (بازي 62 تا 67) با نتيجه مشابه يک بر يک به پايان رسيد.

* هفتاد و پنجمين ديدار تيم هاي فوتبال استقلال و پرسپوليس تهران عصر جمعه هفته جاري در ورزشگاه آزادي تهران برگزار مي شود.
به نظرم بازی چرتی در پیشه
بازی الکلاسیکو رو ببینید ها شبکه ۳ میده شهراورد بدرد نمیخوره
بذار به بعضیا این حرفتو بگم شهروز
بگو من نظرم را دادم گفتم چرته بازی