انجمن آبی گرافیک

نسخه‌ی کامل: پروژه جغد گوگل در طراحی سایت
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
پروژه جغد گوگل در طراحی سایت



پروژه جغد گوگل در مهمان ها نمیتوانند لینک های موجود در پیام ها را ببینند. لطفا از اینجا ثبت نام کنید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

مهمان ها نمیتوانند لینک های موجود در پیام ها را ببینند. لطفا از اینجا ثبت نام کنید تا بتوانید لینک ها را ببینید. طراحی وب سایت شاید در مورد پروژه ی جغد گوگل کمتر شنیده باشید . این پروژه در خصوص ساماندهی به انتشار اخبار و اطلاعات نادرست و غیرواقعی فعالیت دارد . با افزایش روند انتشار اخبار نادرست در فضای مجازی لزوم وجود سازمان یا نهادی برای بررسی ها و ساماندهی به این اخبار غلط و غیر واقعی بسیار احساس می شد. باید سازمانی تشکیل می شد تا بتواند اخبار درست را از نادرست تفکیک نماید و به این صورت این پروژه با نام پروژه جغد تحت نظارت شرکت گوگل آغاز به کار کرد . گوگل با شروع به کار این پروژه با چالش های جدیدی مواجه شد که در ادامه به طرح این موضوعات خواهیم پرداخت .
رعایت اصل بی طرف بودن موتورهای جستجوگر
رسالت موتورهای جستجوگر همیشه برطرف نمودن نیاز های کاربران بدون عمل جانب دارانه نسبت به گروه ها و فعالیت های سیاسی بوده است .رعایت اصل بی طرفی امروزه یکی از چالش های مدیران گوگل می باشد و همگی بر این اصول پایبندند. اما این موضوع یکی از حساس ترین کارهایی است که امروزه بر عهده گوگل نهاده شده است و امروزه با این چالش مواجه هستند.
طرح پیشنهادی
چالش دوم طرح پیشنهادی مطرح شده است که بر اساس ان می گویند گوگل باید اخبار درست را از غلط تشخیص داده و جداسازی نماید. کلیت طرح این است که گوگل باید تفاوت این رو را از یکدیگر تشخیص دهد. ولی اگر به ماهیت و وظیفه گوگل و جزییات طرح پیشنهادی دقت کنیم پی می بریم که این دو موضوع در تضاد و تناقض با یکدیگر هستند. البته بر طبق توافقات انجام شده گوگل قول داده است تا مشکلات و نواقص موجود را تا حد زیادی بر طرف کند .
نمایش داده ها
چالش دیگر بحث نمایش داده ها توسط گوگل است زیرا گوگل برای نمایش بهتر اطلاعات بیشتری علاوه بر کلمات کلید ی و ادرس سایت را بررسی می کند. گوگل تعداد تکرار کلمات در هر متن و همچنین نمایش واژه ها در عنوان ها ی فرعی و لینک ها را نیز بررسی می کند. حال شرایطی را درنظر بگیرید که اخبار انتشار یافته با دقت سئو شده باشند در این شرایط گوگل باید تشخیص دهد که اخبار منتشر شده به صورت واقعی یا به صورت غیرواقعی سئو شده اند . در این حالت وظیفه گوگل دشوارتر و پیچیده تر می شود که ایا به این خبر اهمیتی بدهد و یا خیر.
یکی از دلایلی که یک خبر مشخص در موتورهای جستجوگر مختلف دارای نتایج مختلف است همین موضوع است . که ربات های جستجوگر ان خبر را غیرواقعی و نادرست تشخیص داده اند.


زمان بندی برای تولید محتوا و بهبود سئو سایت




اگر در مرورگر خود در مورد بهینه سازی یا سئو جستجوی کوتاهی داشته باشید با انبوهی از مقالات سئو مواجه خواهید شد و پی می برید که مقالات و مطالب این حوزه هرگز پایان پذیر نیست و یک کارشناس بهینه سازی باید بر تمامی این موضوعات مسلط باشد. در ادامه این مقاله سعی داریم که شمارا با موضوع زمان بندی برای تولید محتوا و نقش و تاثیر ان در سئو سایت اشنا نماییم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.




مهمان ها نمیتوانند لینک های موجود در پیام ها را ببینند. لطفا از اینجا ثبت نام کنید تا بتوانید لینک ها را ببینید. و زمانبدی را چگونه انجام دهیم


برای اینکار در ابتدا باید یک برنامه ی مشخص برای انتشار محتوا تنظیم کنید و بر طبق ان برنامه پیش بروید. و اینگونه نباشد مطلبی را این هفته انتشار دهید و مطلب بعدی را سه روز بعد و مطلب دیگر را دو هفته بعد منتشر کنید بلکه برنامه ی زمانی را به این منظور باید تنظیم کنید که هر هفته در یک روز و ساعت مشخص مطلب را انتشار دهید . و یا اینکه روزانه در ساعت و زمان مشخصی مطالب جدید را منتشر کنید . شاید اینکار در ظاهر کمی مشکل به نظر برسد اما در نهایت نتایج خوبی را برای بهینه سازی سایت تان به دنبال دارد.

مهمان ها نمیتوانند لینک های موجود در پیام ها را ببینند. لطفا از اینجا ثبت نام کنید تا بتوانید لینک ها را ببینید. و چرا زمان بندی برای انتشار محتوا در سئو تاثیر گذار است


زمان بندی برای گوگل بسیارموضوع با اهمیتی است و به همین جهت روی سئو نیز تاثیرگذار است. اینکار دو فایده دارد که در ادامه به این دو اشاره می کنیم:

اول: مخاطبین
شرایطی را تصور کنید که مخاطب به سایت شما مراجعه کند و مطلبی از سایت شمارا مطالعه نماید اما به علت انتشار نامنظم مطالب سر در گم شده و بعد از مطالعه مطلب از سایت شما خارج خواهد شد. اما مخاطبی را تصور کنید که مطلب با کیفیت شما را بپسندد و جذب سایت و مطالب شما شود این فرد بدون شک روزانه به سایت شما سر خواهد زد تا در صورت انتشار مطالب جدید انها را نیز مطالعه نماید زیرا این شخص میداند که شما هر روز برای او مطالب جدیدی اماده کرده اید.


دوم:گوگل و طراحی سایت

موضوع دیگر سایت گوگل است که به اصطلاح عامیانه شرطی می شود. گوگل وقتی پی می برد که شما روزانه و در ساعت مشخصی مطلبی را انتشار می دهید ان ساعت را زمان طلایی برای سایت تان محسوب می نماید و در این زمان مشخص به سایت شما سری خواهد زد . پس شما باید از این عادت گوگل نهایت بهره را ببرید و از این فرصت برای بهبود سئو سایت تان استفاده کنید


موضوع و نکته ای عجیب

یکی از موضوعاتی که باید به ان اشاره کنیم انتشار محتوا و مطالب سایت تان در تمام ساعات شبانه روز است. شاید برای شما کمی عجیب باشد که چطور در طول تمامی شبانه روز سایت خود را به روز رسانی نماییم. در اینجا باید بگوییم که ابزارها و امکاناتی وجود دارد تا بتوانید با تعیین زمان مطالب شما در ساعت و زمان تعیین شده منتشر شوند. در چنین حالتی گوگل پی می برد که سایت شما به طور شبانه روز درحال به روز رسانی و خدمات رسانی است و گوگل بسیار سایت تان را مورد توجه و بررسی قرار می دهد در حقیقت گوگل قدر زحمات و تلاش شما را خواهد دانست و شما می توانید نتایج این زحمات را در سئو سایت خود مشاهده نمایید.