انجمن آبی گرافیک

نسخه‌ی کامل: کاخ نئوکلاسیک مرمر در شهر سنت پترزبورگ
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
کاح مرمر یا مجموعه کاخ های ماربل سنت پترزبورگ در مدت زمانی ۱۷ ساله بنا شده است . ساخت این کاخ در سال ۱۷۶۸ میلادی آغاز شده و در سال ۱۷۸۵ به اتمام رسیده است . معمار این کاخ زیبا آنتونیو رینالدی Antonio Rinaldi ایتالیایی بوده که بنایی زیبا به سبک نئوکلاسیک خلق نموده است . برای نمای خارجی و حتی داخلی کاخ ماربل سنت پترزبورگ از سنگ های طبیعی استفاده شده است . جالب است بدانید که نام این کاخ نیز براساس مصالح به کار رفته در ساخت آن - بیش از سی نوع سنگ مرمر مختلف - انتخاب شده است . مجموعه کاخ های ماربل از جاذبه های سنت پترزبورگ بوده و سالانه گردشگران زیادی به منظور تماشای معماری باشکوه و تزئینات داخلی کاخ و همچنین بازدید یکی از شعبات موزه دولتی روسی سنت پترزبورگ از این مجموعه دیدن می کنند .


مصالح طبیعی به کار رفته در ساخت این کاخ زیبا و باشکوه از معادنی که در نزدیکی دریاچه های لادوگا و اونگا واقع شده اند استخراج شده و به این مکان منتقل شده اند . همچنین سنگ مرمرهایی که در این کاخ به چشم می خورد از کشور ایتالیا وارد خاک روسیه شده و در این کاخ استفاده شده اند . بعد از به اتمام رسیدن کار ساخت و ساز این مجموعه بر سر در آن کتیبه ای که بر روی آن عبارت ساختمان قدردانی درج شده نصب گردید . در بالای کاخ نیز یک برج ساعت مابین دو تندیس وفاداری و سخاوت تعبیه شده است .



علاوه بر سبک معماری جذاب ، این کاخ از طراحی داخلی لوکس و باشکوه نیز برخوردار می باشد . دکوراسیون سنگی فضای داخلی کاخ می تواند برای هر گردشگر تور سنت پترزبورگ شگفت انگیز باشد . در این کاخ از مجسمه های زیبا و نقاشی های دیواری فوق العاده برای تزئین استفاده شده است . تمامی مجسمه های موجود در کاخ مرمر شهر سنت پترزبورگ علی الخصوص آن هایی که در پلکان اصلی کاخ تعبیه شده اند مفاهیمی از اعتدال شب و روز پاییزی و بهاری ، شجاعت و بردباری را به تصویر می کشند . همچنین در این کاخ مجسمه هایی از صبح ، بعد از ظهر ، غروب و شب به نمایش در آمده که نمادی از کودکی ، جوانی ، بلوغ و پیری محسوب می گردند .


اطلاعاتی درباره کاخ مرمرین سنت پترزبورگ
آدرس کاخ مرمر سنت پترزبورگ : Millionnaya St, 5/1, Sankt-Peterburg, Russia, 191186
ساعت بازدید از کاخ موزه مرمر سنت پترزبورگ : این کاخ موزه سنت پترزبورگ سه شنبه ها تعطیل است . پنج شنبه ها از ساعت ۱ بعد از ظهر تا ۹ شب پذیرای علاقه مندان و گردشگران تور سنت پترزبورگ است و در دیگر روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر باز می باشد .
قیمت بلیط کاخ مرمر روسیه : برای بزرگسالان ۳۰۰ روبل و برای دانش آموزان ۱۵۰ روبل می باشد .
نزدیک ترین ایستگاه مترو به کاخ مرمر در سنت پترزبورگ : ایستگاه متروی نوسکی پروسپکت